From individualization to a sense of community. A return to the essentials of human sense.

De la individualización al sentido de comunidad. Un retorno a lo esencial del sentido humano. Training in critical thinking dispositions

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Sebastián Borbón De Narváez
Edith Rocio Silva Mora
Abstract

The current predominant system has tended in a schematic and resounding way to processes of individualization and masification, generating homogenization of social practices, social atomization and constant competition, disrupting all spheres of personal life, even the most intimate. Faced with these realities of social fragmentation, critical thinking is explored as the possibility of action and reflection of human relations based on qualitative research, under a paradigm of critical theory and a method of research-action with practical-deliberative modality. From there, a reflection could be reached on the links for the understanding of the essential, the commitment to life and the construction of a meaningful social fabric, this through formation in provisions of critical thought.

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Edith Rocio Silva Mora, I.E. Ricaurte - Secretaría de educación de Soacha

Licenciada en Filología e idiomas de la Universidad Libre. Especialista en educación en tecnología de la Universidad Distrital. Magíster en Docencia de la Universidad de La Salle. Docente de la Secretaría de educación de Soacha.

Adriana Milena Bedoya Conde, Grupo AMAREY

Enfermera de la Universidad de Cundinamarca. Especialista en auditoría y garantía de calidad de la Escuela de Administración y Negocios. Magíster en Docencia de la Universidad de La Salle. Asesor educacional AMAREY y Asesor Externo de OES.

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Citaciones