Inclusion spores

Esporas de inclusión Producing alterative viewing angles and heuristic clues in understanding your domain

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Aldo Ocampo González
Abstract

Inclusive education being conceived as a spore emerges for the purpose of dispersion and survival in adverse conditions. The epistemological nomadism of inclusive education inaugurates a new way of conceiving and practicing heuristic work. The epistemological nomadism of inclusive education is a dynamic analytical form, a space of intense flows, a network of openness, creation, and relationship of various epistemological singularities and resources –a principle of heterogenesis–. The nature of the domain reaffirms a transpositional character, fundamentally, articulated from complex and unique mobility flows and cross-references between (inter) disciplines, theories, concepts, discursive levels, etc. It is a territory that moves through various places producing-itself and creating its own specific effects. The work describes eight crucial analytical keys in the epistemic understanding of its domain.

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Aldo Ocampo González, Centro de Estudios Latinoamericanos de Educación Inclusiva (CELEI)

Director fundador del Centro de Estudios Latinoamericanos de Educación Inclusiva (CELEI), Santiago de Chile, Chile. Doctor en Ciencias de la Educación aprobado Sobresaliente mención ‘Cum Laude’ (UGR, España). Máster en Lingüística Aplicada, Máster en Integración de Personas con Discapacidad, Máster en Política Educativa, Magíster en Educación, mención Currículo y Evaluación, Profesor de Educación General Básica.

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