Writing in initial education and its transitio to 1st degree of basic education
Escritura en educación inicial y su transición al 1er grado de educación básica
Main Article Content
The investigation is framed under a methodology of a descriptive study, of field under the quantitative approach. The population and sample is constituted by the teachers of Initial Education of the School U.E.E. "Algeria Laya" Santiago Mariño Municipality of Aragua State. For data collection, the survey was applied as an instrument consisting of 4 questions with several alternative answers determining its content validity through the Expert Judgment technique and the reliability was obtained using Combrach's Alpha, resulting in 0.87. This allowed knowing the willingness of teachers to apply the proposed strategy. The results obtained showed that even when teachers possess knowledge about the constructive process of teaching writing, they continue to ignore this learning process in the initial stage
Downloads
Publication Facts
Reviewer profiles N/A
Author statements
Indexed in
-
—
- Academic society
- N/A
- Publisher
- Bogotá: Corporación Universitaria Iberoamericana
Article Details
Ferreiro, E. y Teberosky, A. (2003). Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño. Buenos Aires: Siglo XXI.
Flórez, R., Restrepo, M. A., y Schwanenflugel, P. (2007). Alfabetismo emergente: investigación, teoría y práctica: el caso de la lectura. Bogotá: Instituto para la Investigación Educativa y el Desarrollo Pedagógico-Departamento de la Comunicación Humana y sus Desórdenes, Facultad de Medicina, Universidad Nacional de Colombia.
Fraca de B., L., (2003) Pedagogía Integradora en el aula. Caracas: El Nacional.
Gómez, K (2010). Con el computador aprendo y me divierto en el mágico mundo de la lectoescritura. [Revista en línea], Disponible en: http://www.eduteka.org/proyectos.php/1/2452. [Consultado: 2014, septiembre 22].
Ley Orgánica de Educación. Morais, J. (2001). El arte de leer. Madrid: A. Machado Libros.
Oñativia, O. (1998). Adquisición de la lectura y escritura. Investigación
Documental. Año 2 N°5. Buenos Aires
Palella, S. y Martins F. (2006). Metodología de la Investigación Cuantitativa. Caracas: FEDUPEL.
Piaget, J. (1926). El lenguaje y el pensamiento en el niño. Buenos Aires: Guadalupe.
Unesco (1996). La Educación encierra un tesoro. Informe de la Comisión Internacional sobre la Educación para el Siglo XXI. Madrid: Santillana.






